InkClub løser utfordringer med TransFleet
Ved å integrere Visma med TransFleet fra Locus løser InkClub mange av sine daglige utfordringer. - Vi ønsker å forbedre oversikten over våre leveranser og ha sporingsmuligheter frem til kunde, samtidig som det blir riktig fraktdokumentasjon via EDI til transportør, sier Dan Adolfsson, Director of Operations & Supply Chain i InkClub.
InkClub ble startet i 2000 av de svenske entreprenørene Lennart Nyberg og Hans Nilsson.
-Ideen var å selge blekkpatroner og lasertoner på postordre via internett. Selskapet har hatt en god vekst i de ti årene de har drevet, og er blant de største innenfor online salg av blekkpatroner i verden, forteller Adolfsson.
Bedriften har i dag over 3 millioner kunder i 15 europeiske land, og det stiller stadig høyere krav til leveranse.
-Vi syntes Locus AS kunne tilby oss en løsning som ikke bare handler om IT, men om et verktøy som skaper en effektiv og smidig transportgjennomføring, sier Adolfsson.
EDI tolk
InkClub bruker fra før Visma ERP som de enkelt integrerer med TransFleet. Visma sørger for at TransFleet får nok informasjon per ordre, slik at etiketter kan skrives ut og EDI forsendelser kan gjennomføres.
-Utskriften av etiketter genereres fra Visma og TransFleet bidrar med riktige formular og innhold basert på den informasjonen som er på de enkelte ordrene, sier salgssjef Jo Are Aslaksen i Locus.
InkClubs EDI forsendelser skal til tre transportører: Swiss Post, Bring PNL og Posten SE. Disse er også integrert med AKIM (Axia kommunikasjons- og integrasjonsmodul), som er en EDI tolk som overfører ordre fra TransFleet til transportørene.
- Konseptet muliggjør effektiv og sikker filoverføring mellom ulike IT- systemer med bruk av standardiserte eller kundedefinerte meldingsformater og filoverføringer, uavhengig av teknologi, sier Aslaksen.
inkClub er en ledende aktør i Europa innenfor e-handel av blekkpatroner og annet tilbehør til printere. Kundene tilbys lave priser, eksklusive medlemstilbud og raske leveranser over Internett. inkClub ble grunnlagt i år 2000 og har fra start av vist en rask og lønnsom tilvekst. I dag har selskapet 3 millioner aktive kunder i 15 europeiske land. Under 2009 omsatte inkClub for 452 millioner svenske kroner med et driftsresultat på 63 millioner svenske kroner. Dette plasserer inkClub i toppsjiktet blant verdens største aktører innenfor salg av blekkpatroner over Internett.